Leaderboard
728x15

3. Łomnica

Large Rectangle

Sobota, czas na małą wędrówkę. Na dzisiaj zaplanowałam wypad do Łomnicy. Chciałam przyjrzeć się pewnej osadzie. W ostatnich latach stało się chyba bardzo modne stawianie apartamentowców pod wynajem. Są takie w Szklarskiej Porębie, Karpaczu to zrozumiałe, ale stoi też kompleks obiektów w Łomnicy k. Mysłakowic. Na dojście do tej Osady wybrałyśmy ścieżkę rowerową prowadzącą z Jeleniej Góry. Dzień mroźny, lekko zachmurzony ale można wędrować chociaż wiatr daje się we znaki. Skręcamy w lewo i odbijamy od drogi prowadzącej do Karpacza. Pojawiają się pierwsze zabudowania "Osady pod śnieżką". Na osadę składają się liczne budynki hotelowe. Szczegóły można znaleźć TUTAJ .






Obejrzałyśmy ciekawy ośrodek i idziemy dalej. Zatrzymałam się na chwilę obok ciekawego  gotyckiego  kościoła Niepokalanego Poczęcia NMP, wzmiankowany w 1369 r, obecny wzniesiony w końcu XV w, częściowo przebudowany w 1754r.



 

Ciekawa kaplica cmentarna.





 

Przed wejściem na plac przed kościołem stoi postument z figurą św. Jana Nepomucena.





Idziemy dalej schodząc w kierunku wsi. Zainteresował mnie ładnie odremontowany i przyozdobiony domek mieszkalny. Wygląda jak z jakiejś bajki.





I tak kończy się moja kolejna wędrówka po najbliższej okolicy. Najwyższy czas poszukać zimy. Póki co pozdrawiam odwiedzających.

 

 

Banner