Leaderboard
728x15

Pobyt nad polskim morzem cz.4

Large Rectangle

Była plaża, to wróćmy do miasta. Tym razem przespacerujemy się przez znane wszystkim Międzyzdroje.

Był to pechowy wypad. Celem miał być rezerwat z żubrami, ale kiedy nie czyta się informacji to tak bywa. Pojechałam w dniu, kiedy żubry mają wychodne i rezerwat był zamknięty dla zwiedzających - tak bywa, (trzeba czytać i to drobnym druczkiem napisane). Nie szkodzi, w mieście są i inne ciekawe miejsca. Przede wszystkim molo, park przylegający, a mnie interesowały ławeczki ze znanymi postaciami. I tak spotkałam p. Holoubka, Kolbergera i Machulskiego zacne to postacie w naszej kulturze, przyjemnie było posiedzieć w takim towarzystwie.







 

Nie omieszkałam zajrzeć na promenadę gwiazd z odciśniętymi dłońmi.


W dalszej kolejności musiałam przespacerować się jednym z dłuższych mol, niemal 400m w głąb morza. " Pierwszy pomost powstał w 1885 roku. Przez lata budowla ta raz po raz zmagała się z różnego rodzaju kataklizmami. Molo niszczone było przez sztormy, pożar, a nawet zostało celowo wysadzone przez saperów. Najnowsza „wersja” molo pochodzi z roku 2005 i nie jest to ostateczny jego kształt" strach się bać jakie jeszcze pomysły przyjdą do głowy projektantom.







Po spacerku po molo chciałam jeszcze zobaczyć jedną z uliczek gdzie podobno zostały jeszcze zabudowania o ciekawej architekturze. To zawsze mnie bardzo interesuje kiedy jestem w jakimś nowym miejscu. No i przeszłam się, w pierwszej kolejności zobaczyłam stary zniszczony budynek dawnego pensjonatu zabity deskami - szkoda. Idę dalej i tu trochę humor poprawił mi się, zauważyłam kilka odnowionych budynków. A także pensjonaty żywcem przeniesione z Podhala.









 

Plaża jak i morze podobne jak na całym wybrzeżu, podobnie jak gdzie indziej stawiają wieżowce niemal na plaży, wycinając lasy sosnowe. I to byłoby na tyle, wkrótce wrócę na plażę i będę obserwować igraszki fal i podziwiać loty ptactwa.



Banner